24. 10. 2024.

Семинар за тренере Српске лиге ВОЈВОДИНА, Војвођанских фудбалских лига и ОКП лига (млађих категорија) одржаће се у четвртак, 31. октобра 2024. године, на Факултету за спорт и физичко васпитање  у Новом Саду (Ловћенска 16) са почетком у 18,00 часова.

Предавачи на семинару биће уважени професори са Факултету за спорт и физичко васпитање Универзитета  у Новом Саду др Татјана Тубић (Катедра за примењене спортске науке – предмети: Психологија са развојном психологијом, Социјална психологија, Примењена психологија здравља и фитнеса, Психодијагностика) и др Марко Стојановић (Катедра за основне спортске науке – предмети: Теорија спортског тренинга; Напредна физичка припрема; Тестирање, предлог и надзор вежбања; Основе физичке активности и јавно здравље; Здраво старење и предлог вежби; Идентификација талената; Научни модели врхунског спорта).

Проф. др Татјана Тубић имаће предавање са темом „Васпитни стилови у спортском контаксту , док ће Проф. др Марко Стојановић предавати на тему „Стратегија исхране и суплементације у фудбалу“ .


 

Проф. др Татјана Тубић завшила је Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду, одсек за Психологију. Добитник је награде Универзитета у Новом Саду за изузетан успех у току студирања. Магистрирала (2000) и докторирала (2003) на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду, одсек за Психологију.

Oд 1993. радно ангажована. на Педагошком факултету Универзитета у Новом Саду, па на Медицинском факултету, смер Специјална едукација и рехабилитација и смер Медицинска рехабилитација; на Факултету спорта и физичког васпитања у звању ванредног професора (од 2008.), односно редовног професора (од 2013.) за ужу научну област Психолошке науке у спорту и физичком васпитању. Предметни наставник на основним студијама за наставне предмете Психологија са развојном психологијом и Спортска психологија, на мастер студијама за Примењену психологију здравља и фитнеса (модул Здравље) и Социјалну психологију (Стандардни модул), а на докторским студијама за Примењена психолошка истраживања у спорту и физиком васпитању и за Психодијагностику. Ментор или члан комисије у више десетина дипломских радова, као и у мастер радовима и докторским дисертацијама.

Професионално је усмерена ка проблемима социјалне когниције у спорту и образовању; монографија под називом Стилови учења и академско постигнуће, као и поглавље у истакнутој монографији међународног значаја Linking Learning Styles and Teaching Styles представља резултат вишегодишњег научног и наставног рада у овој области. Као аутор или коаутор објавила више од 100 научних публикација, рецензент је у међународним и националним часописима; као руководилац или истраживач учествовала у великом броју научних пројеката. Аутор је уџбеника намењеног студентима Факултета спорта и физичког васпитања Психологија и спорт, као и два приручника, Психологија у спорту и Од ученика до учења.


 

Проф. др Марко Стојановић је спортски научник, кондициони тренер и професор на ФСФВНС.

Основне и последипломске студије завршио је на Факултету физичке културе у Новом Саду, а уједно је и дипломирао на вишој кошаркашкој школи у Београду.

Докторирао је 2008. године, у области спортских наука под менторством проф.др Сергеја Остојића.

Марко Стојановић је преко двадесет година ангажован у области дијагностиковања, контроле и праћења стања тренираности и кондиционе припреме врхунских спортиста.

Током своје професионалне каријере је одржао више предавања из области Теорије тренинга, Антропомоторике и функционалних тестирања на стручним скуповима и семинарима у земљи и иностранству, а на нашем факултету предаје предмете Kошарка и Теорија спортског тренинга.

Објавио више од 40 радова у референтним међународним часописима из области спортских наука и био позивни предавач на више међунароних конференција.

Обављао је функцију спортског научника у националном тиму Србије у фудбалу и кадетске женске кошаркашке репрезентације, као и националног тима Румуније у кошарци (мушкарци и жене).

Био је кондициони тренер ФK Партизан и ФK Олимпија (Љубљана), а такође је и персонални тренер многим врхунским кошаркашима и фудбалерима.


 

Фудбалски савез Војводине са својом Организацијом фудбалских тренера и Центром за едукацију фудбалских тренера на овај начин наставља са сталним усавршавањем фудбалских тренера које је кључно из неколико разлога које ћемо и овом приликом поновити:

Еволуција игре: Фудбал је динамичан спорт, а тактике, стратегије и технике коришћене у игри константно се развијају. Тренери морају бити у току са најновијим трендовима, иновацијама и променама у игри како би остали ефикасни и конкурентни.

Развој играча: Разумевање развоја играча напредовало је током година. Тренери морају бити упознати са најновијим методологијама и најбољим праксама у тренирању како би оптимизовали раст и потенцијал својих играча.

Укључивање технологије: Употреба технологије у фудбалу постала је свеприсутна, од анализе видео материјала до праћења физичке кондиције. Тренери морају бити упућени и вешти у укључивању технологије у своје методе тренирања како би побољшали перформансе и стекли конкурентску предност.

Психолошки и социјални аспекти: Тренирање није само о подучавању вештина; укључује разумевање психолошких и социјалних аспеката понашања играча. Стално образовање помаже тренерима да развијају своје међуљудске вештине, лидерске способности и разумевање менталних аспеката игре.

Промене правила и прописа: Фудбалски органи често уводе промене правила и прописа. Тренери морају бити информисани о овим ажурирањима како би се осигурало да њихове методе тренирања одговарају најновијим стандардима и правилима.

Превенција повреда и спортска наука: Kонтинуирано образовање помаже тренерима да буду информисани о најновијим истраживањима у спортској науци и превенцији повреда. Ово знање је есенцијално за креирање ефикасних тренинг програма који минимизирају ризик од повреда и оптимизују перформансе играча.

Прилагођавање различитим узрасним групама: Тренери често раде са играчима различитих узрасних група, свака са својим јединственим изазовима и захтевима. Kонтинуирано образовање помаже тренерима да прилагоде свој стил тренирања различитим развојним фазама и ефикасно комуницирају са играчима различитих узраста.

Стручно усавршавање: Стално образовање доприноси стручном развоју тренера, унапређујући њихове референце и отварајући могућности за напредовање у каријери. Многе фудбалске асоцијације и организације захтевају од тренера да учествују у програмима сталног образовања како би одржали своје тренерске лиценце.

Дакле перманентна едукација фудбалских тренера је кључна за праћење еволуције природе спорта, оптимизацију развоја играча, увођење нових технологија, разумевање психичких аспеката, придржавање прописа, превенцију повреда и осигуравање континуираног професионалног раста и савез се труди да тренерима обезбеди предаваче који покривају све наведене области како се не би занемарио нити један саставни део развоја спортских стручњака.

 

Поделите са другима!